O szkoleniach

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

  • Czy szkolenia zamawiamy dopiero, kiedy pojawiają się konflikty?
  • Przecież Ukraińcy są tacy sami jak Polacy, nie potrzebujemy szkoleń – czy taka postawa jest słuszna?
  • Czy powinniśmy się nauczyć ukraińskiego?
  • Mamy Ukraińców, ale jeszcze nie było żadnych konfliktów, więc po co nam takie szkolenie?
  • Wiedza o mentalności osób z innej kultury, sposobach działania i komunikowania oraz różnych standardach kulturowych jest podstawą współpracy w różnorodnym zespole. Niezrozumienie, zbagatelizowanie różnorodności kulturowej lub nieumiejętne zarządzanie zespołami różnorodnymi kulturowo może obniżać zaangażowanie pracowników, zmniejszać efektywność i przekładać się na niższe osiąganie zakładanych celów biznesowych.
  • Statystyki i badania największych firm consultingowych wskazują na wymierne korzyści (w tym finansowe), wynikające z korzyści płynących z różnorodności. Kluczem do sukcesu jest budowanie kompetencji międzykulturowej, jako jednej z kluczowych kompetencji liderów organizacji ceniących różnorodność.
  • Nie ma uniwersalnych metod zarządzania, które można zastosować wszędzie. W każdej kulturze takie zjawiska, jak autorytet, biurokracja, kreatywność, koleżeństwo, stosunek do prawdy i odpowiedzialności przejawiają się na różne sposoby. To często utrudnia zrozumienie, że nasze upodobania kulturowe i zwyczajowe nie zawsze są czymś naturalnym i stosownym w oczach innych osób.
  • Dla osób zarządzających zespołami umiejętność rozpoznawania i radzenia sobie z różnicami kulturowymi, uprzedzeniami i barierami powstającymi w ramach współpracy międzykulturowej jest niezbędna w czasach zachodzenia dużych zmian migracyjnych.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Przewiń na górę