(opracowanie własne inspirowane bajką Anny Samborskiej-Owczarek)
Wyobraź sobie planetę, którą zamieszkują FRISowianie. FRISowianie wywodzą się z czterech klanów.
Zawodnicy pokonują przeciwności i zmierzają prosto do celu. Mówią krótko i na temat. Lubią konkrety. Wiedzą, czego chcą i jak osiągnąć zamierzone cele. Unikają niejasności, widzą czarne i białe.
Partnerzy rozpoznają więcej odcieni szarości. Na ich świat składa się ładunek emocji i uczuć. Przeglądają się w oczach innych, czytają między wierszami, dążą do porozumienia.
Wizjonerzy eksplorują odludne tereny. Poszukują nowego, niezbadanego, ukrytego. Eksperymentują, tworzą i niszczą, zaczynają od nowa. Podążają za wizją, myślą wielotorowo.
Badacze spokojnie dopasowują fragmenty układanki. Z rozrzuconych kawałków tworzą spójną całość. Nie spieszą się, dają sobie czas. Rozważają, analizują, biorą pod lupę. Nie będą skakać na główkę.
Jeden gatunek, cztery języki i cztery spojrzenia na świat. Cztery style myślenia.
Pewnego razu FRISowianie postanowili zbudować statek kosmiczny. Wizjonerzy wymyślili, Badacze zaplanowali, a Zawodnicy doprowadzili budowę do końca. Wszystko odbyło się dzięki zadbaniu o relacje wśród członków zespołu przez Partnerów.
Wyruszyli w podróż w poszukiwaniu nowej planety. Znaleźli Ziemię. Na początku trzymali się razem, lecz potem zakochali się w ziemskich kobietach i mężczyznach, a ich dzieci przyjęły ludzkie kształty. Zaczęli zakładać przedsiębiorstwa, tworzyć nowe firmy, budować fabryki, inwestować w najnowsze technologie…Klany się wymieszały…Z czasem podziały stały się mniej wyraźne. W powszechnej pamięci przetrwały tylko powiedzenia: które niegdyś do nich pasowały: „cel uświęca środki”, „mieć złote serce”, „bujać w obłokach”, „dzielić włos na czworo”, itd.
Teraz możemy ich poznać tylko jeśli uważnie się wsłuchamy w to, co i jak mówią, sprawdzimy jak pracują z innymi, jak podejmują decyzje, zobaczymy co ich uszczęśliwia…
Jeśli chcesz odkryć z jakiego klanu się wywodzisz, zapraszam na warsztaty o stylach myślenia.
Przyjdź i dowiedz się jakie są Twoje korzenie, do jakiego klanu należą Twoi Współpracownicy, Klienci, Partnerzy biznesowi czy Szef.
Nauczysz się w jakich językach do nich najlepiej przemawiać, by się lepiej rozumieć i skuteczniej realizować wspólne i osobiste cele.